جشنواره حوا به بازنمایی جایگاه خانواده و زن در سینما کمک می‌کند

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره اهمیت برگزاری جشنواره حوا گفت: جشنواره فیلم حوا به بازنمایی جایگاه خانواده و زن در سینما کمک می‌کند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در حاشیه حضور در سینمافرهنگ درباره اهمیت برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا گفت: سال‌هاست کمبود جشنواره‌های موضوعی با فیلم‌های اجتماعی را که کمی بیشتر به مسائل خانواده توجه داشته باشد، احساس می‌کنیم؛ در جشنواره فیلم حوا که با موضوع خانواده و زن در حال برگزاری است، می‌توانیم به شکل دقیق‌تر درباره خانواده و نحوه بازنمایی خانواده و زن در سینما حرف بزنیم.

 حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا گفت: اگر بخواهیم موضوعی را در بحث گفتمانی به ویژه در سینما پررنگ کنیم، یکی از راهکارهایش برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم و نشست‌های پژوهشی است. 

وی افزود: جشنواره‌های سینمایی از آن جهت جذابیت و اهمیت دارند که می‌توانند علاقه‌مندان به این حوزه را دور هم جمع کرده و درکنار نمایش آثار، صاحب‌نظران، اندیشمندان و کارشناسان طی آن به بحث و گفتگو می‌نشینند و به تبیین آن موضوعی که محوریت در جشنواره است، می‌پردازند.

ایل بیگی با بیان اینکه جشنواره‌های موضوعی در سال‌های گذشته به مسائل خانواده توجه بیشتری داشتند، ادامه داد: در سال‌هایی دورتر، جشنواره‌هایی موضوعی در سینمای ایران داشتیم که سال‌هاست جای خالی‌شان احساس می‌شود؛ اکنون که جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با موضوع خانواده و زن برگزار می‌شود، به شکل دقیق‌تر می‌توانیم درباره خانواده و نحوه بازنمایی جایگاه زنان در سینما حرف بزنیم. طبیعی است که در اولین دوره این جشنواره به آنچه می‌اندیشیم در آثار نرسیده باشیم، اما تبیین درست موضوع می‌تواند در سال‌های پیش رو کمک کند تا این موضوع در آثار سینمایی نمود بیشتری یابند. 

وی تاکید کرد: البته این موضوع نیازمند پیوست‌ها و حمایت‌هایی است که می‌تواند در حوزه سینما شکل بگیرد. بعید است برگزاری جشنواره به تنهایی بتواند موثر باشد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: تشویق فیلمسازانی که در حوزه زنان و خانواده کار کرده‌اند، یکی از اقدامات موثر است. به هر حال یکی از وظایف جشنواره ها، کشف استعداد و تشویق فیلمسازانی است که در حوزه‌ای خاص کار می‌کنند تا بتوانند با ادامه دادن مسیر خود و انگیزه داشتن برای پیگیری تاثیر خوبی بگذارند. امیدوارم در آینده شاهد آثار دقیق‌تر و کامل‌تری در حوزه زنان و خانواده باشیم.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به درگاه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار